Cessna 172, často také přezdívána „velká Cessna", je jedno z nejoblíbenějších výcvikových letadel po celém světě a zároveň nejvíce vyráběné jednomotorové pístové letadlo – od zahájení výroby, tedy od roku 1956, bylo dodnes vyrobeno více než 43 000 kusů. Od počátku výroby v padesátých letech ale samozřejmě velká Cessna prošla nespočtem inovací a bylo vyrobeno mnoho verzí. Naše OK-JKV je Cessna 172 verze N, do které byl montován silnější motor Lycoming o 160 koňských silách, bylo upraveno ovládání vztlakových klapek, zvýšena maximální rychlost pro jejich vysunutí a elektrický 14ti voltový systém byl nahrazen modernějším systémem o napětí 28 volt. Samotná JKV byla vyrobena ve Spojených státech ve městě Wichita, ležícího ve státě Kansas společností Cessna Aircraft Company roku 1979.
Její létání na území USA bohužel není možné přesně dohledat, vzhledem k rozšířenosti všeobecného letectví na území USA ji ale s největší pravděpodobností zakoupil soukromý majitel. O několik let později je ale již přelétnuta do Evropy, kde ji kupuje aeroklub na Německém letišti Gelnhausen. Na německém území později ještě jednou střídá majitele, ten ji však v roce 2002 nabízí k prodeji a o inzerát se začíná zajímat Aeroklub Praha – Letňany, který ji jako své první letadlo typu Cessna kupuje. 10.12.2002 se její podvozek pod vedením letňanské posádky poprvé dotýká dráhy na Českém území, konkrétně na letišti v Hradci Králové. Další den již přilétá do svého nového domova, pražských Letňan. Zde je nalakována do své současné podoby a je provozována až do roku 2010, kdy je nutné ji kvůli nákupu Cessny C-172RG OK-LTA prodat. Kupuje ji soukromý německý majitel a v lednu roku 2011 je přelétnuta do své nové základny, letiště Itzehoe v Hamburku.