AEROLIFE

Eurotrip 2012

Druhá etapa - Leutkirch– Annemasse

Je přesně 18:46 místního času, podle plánu bychom měli mít rezervu před západem asi 15min, do soumraku 45, což se dá zvládnout, přesto letíme přeci jen radši trochu rychleji. Za chvíli jsme u Švýcarských hranic a přecházíme na Zürich Information. Při zpětném pohledu se jedná jednoznačně o nejlepší FIS z prolétávaných zemí. Informace získáváte o všem kolem Vás, ať už se jedná o počasí, řízené a omezené prostory nebo potenciálně konfliktní provoz. Letadlu, letícímu podle VFR na stejné frekvenci, bylo poskytnuto vektorování pro vyhnutí se špatnému počasí a prostorům bez nejmenších komplikací. Prostě paráda. Pokračujeme přes VOR ZUE a TRA, kde nás řídící volá s tím, že má pro nás „airmate“ v podobě bouřky na západ od nás. Naši plánovanou trasu však neohrozí a počasí před námi je perfektní. Náš let vede dále přes VOR WIL směrem na Thun, kolem Bernu. Poté přes VOR FRI přímo na Genevu. Za okamžik přecházíme na Geneva Info, které je velmi porovnatelné s Curychem, jen je znát nezaměnitelný francouzský přízvuk paní dispečerky.

Ve Švýcarsku jsou tím krásným, ale zároveň respektovaným Alpy, které nás provázely téměř po celou dobu letu, je lepší se však nekochat příliš a pokud počasí není perfektní, jako v našem případě, si zanechat alespoň několikakilometrový odstup pro zachování možnosti úniku.

Nedlouho poté se před námi už vynořuje Ženevské jezero, jehož břehy se na několika místech vnořují do podvečerní nízké kupovité oblačnosti. Slunce již zapadlo za vrstvu inverze a začínají být vidět postupně se rozsvěcující světla na zemi, do přistání nám však zbývá jen necelých 10 minut letu. Letíme těsně za hranou jezera, v případě vysazení motoru volíme vodu, na zemi se kvůli horám, lesům a domům přistát příliš šťastně nedá. Hory se ale přibližují tak jako tak, což naše GPS s funkcí Terrain Warning nedokáže pochopit a do konce letu posloucháme opakující se „Pull up! Terrain! Terrain!“, naštěstí ne moc nahlas.

Jakmile máme letiště Annemasse v dohledu, přecházíme na letištní frekvenci, kde nás již zdraví starý známý Laurent Golay, kterému patří velký dík za pomoc přinejmenším ve Švýcarsko-Francouzské části Eurotripu. Přistání poté probíhá bez nejmenších komplikací, letiště je jen významné mírně specifickým tvarem okruhu, kvůli okolním horám a přiblížením na přistání přes hustou okolní zástavbu. Asfaltová dráha o délce bezmála 1300m je i přes nadmořskou výšku letiště 1617ft perfektně dostačující.

Jůlinku kotvíme na trávě a vyrážíme do ruchu města (dnes jen Annemasse), abychom později mohli odjet do Samoëns, malého města v horách, kde máme zajištěno ubytování.

Fotogalerie

About us Contact