Koupili jsme malou (ale dobrou) sadu na ukotvení letadla, obstarali 4 litry leteckého oleje, záchranné vesty pro přelet kanálu, AIPy všech plánovaných i záložních letišť a národní postupy pro lety VFR. Vše podstatné jsme měli vytištěné, jednalo se opravdu o nemalý štos papírů... Pro alespoň týdenní létání v nějaké zemi se hodí také národní datová SIM, my ji pořídili pro Anglii se 2GB FUP za cca 200Kč přes e-bay. Kromě zjištění předletových informací a propojení s domovem nám připojení na internet přišlo vhod také pro zjištění aktuálního počasí rovnou za letu, na což samozřejmě nejde za žádnou cenu spoléhat, ale když funguje, docela pomůže – zvlášť v Anglii s jejím počasím. Poté jsme měli dvě GPS, jednu pevně v letadle a druhou příruční – obě certifikované pro létání. Je potřeba nezapomenout na aktuální ICAO mapy – my měli VFR+GPS Chart od firmy Jeppesen, které jsou dělány s předpokladem na přítomnost GPS na palubě. Bez ní to jde samozřejmě taky, ale už má člověk co dělat.
Na palubu je dobré vzít také ICOM, jakožto záložní radiostanici, pro případ výpadku palubní sítě. Při sepisování věcí, co vše je potřeba vzít (včetně těch osobních) člověk snadno upadne do jakési nakládací euforie, jako se to stalo nám. Poté se zamyslí nad Weight and Balance a opět, jako se to stalo nám, zjistí, že je potřeba začít znovu – a lépe. Na nouzovém a provozním vybavení letadla šetřit moc nelze, přichází na řadu osobní věci a bohužel i palivo. Je třeba žít poměrně skromně, omezit náhradní oblečení a brát jen to nejnutnější. Palivo zas nekompromisně donutí létat etapy kratší v délce např. jen dvě hodiny, tak aby to bylo bezpečné s dostatečnou rezervou. Pokud to nelze, je třeba celou věc přehodnotit a radši než přetížit letadlo, neletět ve 4 ale třeba jen ve 3.
My jsme se na povolené hmotnosti naštěstí nějak dostali a s pár kily na osobu mohli vyrazit. Celý kompletní plán letu jsem ještě pár dní před odletem předložil instruktorům v Letňanech, abych získal názor a případně pár rad od služebně starších, reakce byla vesměs pozitivní, samotnému letu tedy již nic nebránilo.